سفارش تبلیغ
صبا ویژن
جانها، طبیعت های بدی دارند و حکمت است که از آنها باز می دارد . [امام علی علیه السلام]
 
سه شنبه 86 بهمن 23 , ساعت 1:51 صبح

افزایش معنادار سهمیه طلاب اهل سنت ایران در دانشگاه المدینه

 موسسه ارتباطات اسلامی دولت عربستان موظف شده با دریافت 5 درصد از بودجه نفتی این  کشور به گسترش و تبلیغ سلفی گری و جذب طلاب اهل تسنن و جهت دهی به آنان در   کشورهای مسلمان بپردازد که در این رابطه سهمیه پذیرش دانشجو در دانشگاه المدینه برای   اهل سنت ایران نیز افزایش

 شیخ عبدالکریم محمدی رییس شورای بین المدارس جنوب کشور از افزایش سهمیه دانشجویان اهل سنت ایران در دانشگاه   المدینه خبر داد.

به گزارش شیعه نیوز به نقل از جهان، وی در مذاکراتی با سید احمد یگانه رییس هیئت فتوای شورای بین المدارس جنوب  کشور اظهار داشت: با موافقت دولت سعودی، سهمیه پذیرش دانشجو در دانشگاه المدینه برای اهل سنت ایران افزایش یافته است که باید طلاب جوان بیشتری را برای این علوم به مدینه اعزام کنیم.

این در حالی است که سطح طلاب حوزه های علمیه جنوب کشور از دوره لیسانس دانشگاه المدینه بالاتر است، بنابر این کسب علوم حوزوی در این دانشگاه از سوی دانشجویان اهل سنت ایران پذیرش معنادار است.

گفتنی است دولت سعودی نیز در سه سال گذشته بیشتر مدرسان و مسئولان تندروی دانشگاه المدینه را اخراج و افراد معتدل را جایگزین آنها کرده است.

همچنبن موسسه ارتباطات اسلامی دولت عربستان موظف شده با دریافت 5 درصد از بودجه نفتی این کشور به گسترش و تبلیغ سلفی گری و جذب طلاب اهل تسنن و جهت دهی به آنان در کشورهای مسلمان بپردازد.

اینکه مقامات سعودی با چه هدف و انگیزه ای با افزایش سهمیه پذیرش طلاب اهل سنت ایران در دانشگاه المدینه که سطح آن پایین تر از مدارس علمیه اهل سنت است، موافقت کرده است، در شرایط کنونی که دشمنان به دنبال تفرقه اندازی بین اهل تسنن و تشیع می باشند، سئوالی است که اذهان را به خود مشغول کرده است.

 



لیست کل یادداشت های این وبلاگ