سفارش تبلیغ
صبا ویژن
حکیم نیست آنکه با کسی که از معاشرتش ناگزیر است پسندیده رفتار نمی کند، تا آن گاه که خداوند برایش راهی بگشاید . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
 
جمعه 86 مهر 20 , ساعت 4:0 عصر

یه بغضی گلوم رو گرفته چقدر زود سفره داره جمع میشه آخه کلی کار تو ماه رمضون داشتم که نیمه تموم مونده ! یعنی ما یه ماه رمضون دیگه هستیم که کارای نیمه تموم امسالمون رو جبران کنیم؟؟؟ دلا خیلی واسه ماه رمضون تنگ میشه آخه سفره ای بود که هرچی میخواستی توش پیدا میشد حالا فکرکن به تو از این همه چیز چی رسیده یا بهتره بگم چی واسه خودمون جمع کردیم ؟ شکر که آخرش با عید تموم میشه وگرنه این قصه که چرا  تو این همه لطف و کرم من نامحرم بودم ما رو میکشت (گر گدا کاهل بود تقصیر صاحب خانه چیست) . الحمد لله که اگر هم کاهل بودیم و از این سفره سهم زیادی واسه خودمون جمع نکردیم لا اقل اسممون داخل اهل رمضان هست ( نمیگن به دلیل غیبت سر جلسه امتحان حذفید لااقل میگن بود ولی نمره خوبی نداشت)  ان شاالله همین یه وقتی به دادمون برسه .

طاعات قبول عید مبارک

               بیا که ترک فلک خوان روزه غارت کرد!          هلال عید به دور قدح! اشارت کرد
                     ثواب روزه و حج قبول، آنکس برد          که خاک عشق میکده را زیارت کرد
                    مقام اصلى ما گوشه خراباتست          خداش خیر دهد آنکه این عمارت کرد
      بهاى باده ى چون لعل چیست؟ جوهر عقل          بیا که سود کسى برد، کاین تجارت کرد
                        نماز در خم آن ابروان محرابى          کسى کند که به خون جگر طهارت کرد
          فغان که نرگس جماش شیخ شهر امروز          نظر به درد کشان از سر حقارت کرد
                  به روى یار نظر کن ز دیده منت دار          که کار دیده، نظر از سر بصارت کرد
             حدیث عشق ز حافظ شنو نه از واعظ!          اگر چه صنعت بسیار در عبادت کرد

                                               حافظ

 


یکشنبه 86 مهر 15 , ساعت 2:24 صبح

...دوستان سعى کنند در همه‌ى اوقات - بخصوص در ماه رمضان - تلاوت قرآن را از یاد نبرند. قرآن نباید از زندگى‌تان حذف شود. تلاوت قرآن را حتماً داشته باشید؛ هر چه ممکن است. تلاوت قرآن هم با تأمل و تدبر اثر مى‌بخشد. تلاوت عجله‌یى که همین‌طور انسان بخواند و برود و معانى را هم نفهمد یا درست نفهمد، مطلوب از تلاوت قرآن نیست؛ نه این‌که بى‌فایده باشد - بالاخره انسان همین‌که توجه دارد این کلام خداست، نفس این یک تعلق و یک رشته‌ى ارتباطى است و خود همین هم مغتنم است و نباید کسى را از این‌طور قرآن خواندن منع کرد لیکن تلاوت قرآنى که مطلوب و مرغوب و مأمورٌبه است، نیست. تلاوت قرآنى مطلوب است که انسان با تدبر بخواند و کلمات الهى را بفهمد، که به نظر ما مى‌شود فهمید.
 

بیانات در دیدار اعضاى هیأت دولت 17/07/1384

 

...پروردگارا! آنچه در نیت ماست، آنچه بر زبان ماست و آنچه در عمل ماست، همه را براى خود و در راه خود قرار بده و آنها را از ما بپذیر. پروردگارا! ما را به معناى حقیقى کلمه در خدمت اسلام و اهداف اسلامى قرار بده. پروردگارا! ملت ما را روزبه‌روز به عزت علمى و عملى بیشتر نایل بفرما. پروردگارا! قلب مقدس ولى‌عصر (ارواحنافداه) را از ما راضى کن. پروردگارا! این ساعات و این روزها و شبها و ایام مغتنم و اکسیرى ماه رمضان را براى ما، براى دلهاى ما، براى بصیرتهاى ما، براى جانهاى ما و براى عمل ما ان‌شاءالله مبارک بگردان و توفیق بهره‌مندى از ضیافت خود را در این ماه به همه‌ى ما عنایت کن.


بیانات در دیدار اساتید دانشگاه 21/07/1384


دوشنبه 86 مهر 2 , ساعت 10:0 عصر

آداب و شرایط روزه‏دار

روزه فقط امساک از اکل و شرب نیست، بلکه شرائطى دیگر هم همراه آن است، تعهد و مسؤولیتهاى انسان در برابر روزه، این فریضه الهى زیاد است.

روزه چهار گروه مقبول نیست

حضرت صادق(علیه السلام) فرمود: لا صیام لمن عصى الامام، و لا صیام لعبد آبق حتى یرجع، و لا صیام لامراة ناشزة حتى تتوب، و لا صیام لولد عاق حتى یبر، (1) روزه نیست‏براى کسى که امام و پیشواى خود را نافرمانى کند و از او اطاعت ننماید، و صحیح نیست روزه عبد فرارى، تا مراجعت کند و به خدمت‏باز نگردد، و روزه زن ناشزه درست نمى‏باشد تا توبه کند و در اختیار همسرش قرار گیرد و همچنین روزه فرزند عاق شده پدر و مادر تا خوب نشود و اصلاح نگردد، مورد قبول قرار نمى‏گیرد، و روزه به حساب نمى‏آید بلى یکى از ابعاد سیاسى این حدیث‏شریف، اطاعت و فرمانبرى پیروان و رهروان مسلمان از راهبر و پیشواى مذهبى استادامه مطلب...

دوشنبه 86 مهر 2 , ساعت 6:0 عصر
شناخت ماه خدا

نخستین کارى که باید در ارتباط با ((ماه مبارک)) انجام گیرد, بدست آوردن نگاه صحیح نسبت به آن مى باشد, نگاهى برگرفته از آنچه که کتاب خدا و پیشوایان راستین الهى به انسان ارایه کرده اند. بدین ترتیب انسان مومن, در آغاز و پیش از انجام هرگونه رفتار و برخورد با این ماه, در تب و تاب به دست آوردن آگاهى از ((چیستى ماه رمضان)) و کسب معرفت لازم درباره مقام, موقعیت و جایگاه آن است.

آن گونه که امام زین العابدین (ع) این آگاهى و معرفت را ملتمسانه از پروردگارش طلب مى کند:

((اللهم صل على محمد وآل محمد والهمنا معرفه فضله واجلال حرمته...))6خدایا بر محمد و آل او درود فرست و شناخت فضیلت ماه رمضان و بزرگداشت حرمتش را به ما الهام فرما.

شناخت ماه رمضان تعیین کننده نحوه برخورد با آن پى بردن به ماهیت و موقعیت ماه مبارک رمضان و آگاهى از چیستى آن, ضمن آنکه خود نعمتى بزرگ و موهبتى سترگ است, راه گشاى کیفیت برخورد و چگونگى رفتار با آن نیز مى باشد. در پرتو شناسایى موقعیت وادامه مطلب...

دوشنبه 86 مهر 2 , ساعت 3:16 عصر

درباره ماه رمضان

رمضان اسمى از اسماء الهى مى‏باشد و نبایست‏به تنهائى ذکر کرد مثلا بگوئیم، رمضان آمد یا رفت، بلکه باید گفت ماه رمضان آمد، یعنى ماه را باید به اسم اضافه نمود، در این رابطه به سخنان حضرت امام محمد باقر (علیه السلام) گوش فرا مى‏دهیم.

رمضان از اسماء الله است

هشام بن سالم نقل روایت مى‏نماید و مى‏گویدادامه مطلب...


لیست کل یادداشت های این وبلاگ