سفارش تبلیغ
صبا ویژن
ساکت باش نه از روی گنگی که سکوت زیور دانشمند و پوشش نادان است . [امام علی علیه السلام]
 
شنبه 88 دی 19 , ساعت 5:48 صبح

 علی محمد دستغیب در مجلس خبرگان تا آستانه اخراج پیش رفت

پس از اظهارات سید علی‌محمد دستغیب نماینده استان فارس در خبرگان رهبری در جریان حوادث پس از انتخابات و حمایت از سران آشوب طلب، جمعی از اعضای مجلس خبرگان با جمع آوری امضا خواستار استیضاح و اخراج وی از این مجلس بودند که با عنایت و بزرگواری رهبر انقلاب این مسئله مسکوت ماند.

به گزارش روایت آیت الله عباس کعبی، عضو مجلس خبرگان رهبری و از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت‌و گو با فارس به بیان ناگفته‌هایی از اجلاس اخیر مجلس خبرگان رهبری همچون طرح سلب صلاحیت علی محمد دستغیب نماینده شیراز در مجلس خبرگان که با حمایت اکثریت اعضای این مجلس روبرو شد پرداخت.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر این‌که قسمتی از فراز اول نطق قبل از دستور اینجانب در نقد هتاکی‌های نماینده شیراز در مجلس خبرگان بوده است که توسط هیأت رئیسه اطلاع‌رسانی نشده است، افزود: بنده خواهان عزل این نماینده بر اساس تبصره ماده 83 شدم، که با تحسین و تأیید اکثریت خبرگان روبه‌رو شد و به دنبال نطقم، طرح سلب صلاحیت ایشان را تهیه و کمتر از نیم ساعت امضاها را در این رابطه جمع‌آوری کردم.وی تأکید کرد: ‌از سعه صدر نظام نباید سوء‌استفاده شود و همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند اختلاف سلیقه و دیدگاه و تنوع برداشت‌ها در چارچوب اسلام، نظام، خط امام و ولایت فقیه قابل تحمل و پذیرش است اما اختلاف در مبانی پذیرفته نیست.

 در حالی که براساس آیین‌نامه، تعداد 20 امضا برای بررسی مجدد صلاحیت دستغیب کافی بود، 26 امضا در این زمینه جمع‌آوری شد و مساله با رهبر معظم انقلاب در میان گذاشته شد.

با این حال، رهبر انقلاب با بزرگواری خویش از اعضای خبرگان خواستند این کار را انجام ندهند و مخالف را تحمل کنند، در حالی که در صورت عدم توصیه ایشان، احتمال اخراج دستغیب از این مجلس قطعی بود.

متن فرمایش مقام معظم رهبری بدین شرح است:

راجع به این مطلبی هم که جناب آقای شاهرودی نقل کردند، به نظر من خبرگان اقدام نباید بکنند به اینکه کسی را که حالا عقیده‌ی مخالفی در بین خودشان دارد، اعلام کنند. این به نظر من اقدام خیلی مناسبی نیست. حالا من البته نمی‌خواهم به خبرگان تکلیفی بکنم یا چیزی را به عنوان تکلیف بگویم؛ سلیقه‌ی من این است. بالاخره یک نفر عقیده‌ دیگری در یک مسئله‌ خاصی دارد؛ اینجور نیست که در مبانی و اصول اختلافی وجود داشته باشد و به نظرم نمی‌آید اینجوری باشد.

دستغیب در جریان حوادث پس از انتخابات، به‌جای محکوم کردن عوامل بی‌قانونی‌ها از آن‌ها حمایت کرده و خواستار تشکیل جلسه اضطراری خبرگان شده بود. بزرگواری رهبر انقلاب در حالی شامل این عضو مجلس خبرگان شد که وی تعریض و تصریح‌های متعددی علیه رهبری طی ماه‌های اخیر بیان کرد.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ