سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خدا را شناختم ، از سست شدن عزیمتها ، و گشوده شدن بسته‏ها . [نهج البلاغه]
 
جمعه 86 آذر 2 , ساعت 12:12 صبح


قطعنامة مجمع دانشجویی مطالبة آرمانهای انقلاب

 

 

بسم الله الرحمن الرحیم

قطعنامة مجمع دانشجویی مطالبة آرمانهای انقلاب

 

 

« عرض ما به قوّه قضاییّه این است که اگر ما می گوییم قوّه قضاییّه تضعیف نشود، این تضعیف همیشه از بیرون قوّه نیست؛
گاهی تضعیف از درون قوّه است. کسی که داخل قوّه قضاییّه است، مسؤولیتی دارد، اگر با روش و رفتار و گفتار خود کاری کند
که قوّه قضاییّه تضعیف شود، این هم یکی از انواع تضعیف است . »

بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامى در دیدار رئیس، معاونان و کارکنان قوّه قضاییّه، در آستانه سالروز هفتم تیر (۱۳۸۱/۰۴/۰۵)

 

« وقتى شما مى خواهید با کسى که بیت المال و اموال عمومى را با کمال وقاحت و بى رحمى به کیسه مطامع شخصى خود ریخته است،
مقابله کنید، این کار شجاعت و اقتدار و حیثیّت قضایى در میان مردم مى خواهد. »

بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامى در دیدار مسؤولان قوّه قضاییه، خانواده هاى شهداى هفتم تیر و جمعى از قضات (7/4/1380)

 

« بدانید که مطالبات و پی گیری های شما ثمر بخش و سودمند خواهد بود، همچنانکه اگر جوانان مؤمن و مسئولیت شناس دانشگاهی
در سالهای گذشته ، پرچم عدالتخواهی را در جامعه بلند نمی کردند ، مسیر حوادث و جهت گیری های انتخاباتی مردم به روی کار
آمدن دولتی عدالتخواه و حاکمیت گفتمان عدالت طلبی در جامعه میسر نمی شد.»
بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامى در دیدار دانشجویان نخبه، برتران کنکور و فعالان تشکلهاى سیاسى فرهنگى دانشگاهها   (۱۳۸۶/۰۷/۱۷)

 

« وقتی مناسبات غلط اقتصادی در جامعه حاکم باشد ، وقتی رانت خواری رواج داشته باشد ، وقتی سوء استفاده از قدرت برای
 به دست آوردن ثروت های بادآورده رواج داشته باشد ، کسی که تولیدکننده و زحمت کش واقعی است ، ناامید می شود .
کشاورزی که زحمت می کشد ، صنعت کاری که تولید می کند ، سرمایه داری که سرمایه گذاری می کند ، معدن کاری
که عرق می ریزد ، معلمی که در مدرسه درس می گوید ، استادی که در دانشگاه تدریس می کند ، وقتی ببیند راه برای
مناسبات غلط اقتصادی در جامعه باز است و با آن برخورد نمی شود ، مأیوس می شوند .این که ما گفتیم و تأکید کردیم باید
با مفاسد اقتصادی و قاچاق مبارزه شود ، به خاطر این است که این پدیده ها اساس پیشرفت کشور را دچار آسیب های جدی می کند . »
        
بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامى در دیدار علما و روحانیون استان همدان (15/4/83)

 

در پی صدور دستور قضایی جهت بازداشت 19 تن از دانشجویان تشکل های دانشجویی دانشگاه های شیراز ( 6 دبیر تشکل و 13 تن از سایر دانشجویان) و دستگیری دبیر تشکل دانشجویی وصال دانشگاه آزاد شیراز توسط مسئولین قوه قضائیه به علت اعتراض به رفتارهای غیرقانونی و عدم برخورد تیم قضایی با متخلفان پرونده های مفاسد اقتصادی و رانت خواری گسترده در استان فارس که دیگر قابل تحمل نیست، مجمع دانشجویی مطالبه آرمانهای انقلاب که از تشکلهای اسلامی دانشگاههای شیراز تشکیل شده است ، ادامه این روند را به نفع فضای عمومی جامعه و ساحت حقوقی قوة قضاییه به عنوان یکی از ارکان اصلی نظام اسلامی نمی داند.

 

در همین رابطه توجه مسئولین ارشد استانی اعم از مسئول و ناظر! را به نکات زیر جلب می نمائیم:

 

1- مجمع دانشجویی مطالبه آرمانهای انقلاب متشکل از انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز، بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، مجمع دانشجویان عدالتخواه شیراز، ستاد یادواره شهدای دانشجوی دانشگاه شیراز، ستاد یادواره شهدای دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی شیراز ، تشکل دانشجویی وصال دانشگاه آزاد شیراز و بسیج دانشجویی دانشکدة ادبیات و علوم انسانی دانشگاه آزاد، در چارچوب نظام مقدس جمهوری اسلامی و تحت فرامین مقام معظم رهبری ( مدظله) در جهت ترویج فرهنگ پرسشگری در میان آحاد جامعه مخصوصاٌ فرهیختگان اجتماع، زنده کردن اصل متقن و استوار امر به معروف و نهی از منکر و شکستن برخی از تابوها و فضای خاص در میان جامعه و مسئولین، پیگیری مفاسد اقتصادی و رانت های اقتصادی اجتماعی به کمک واحدهای اطلاعات مردمی و دانشجویان فعال و به سرانجام رساندن هر کدام به عنوان یک پروژه، برگزاری سلسله نشست های عمومی پیرامون عدالت و مساوات و آرمانهای جامعه اسلامی در بحث عدالت اجتماعی، برگزاری جلسات پرسش و پاسخ با مسئولین استانی و مطالبات از مسئولین قوه قضائیه در خصوص شناسایی و برخورد با مظاهر فساد و رانت در جامعه به فعالیت خواهد پرداخت.

 

2- در نظرسنجیهای اخیر موسسات معتبر درون سیستم، درصد مقبولیت دولت خدمتگذار و عدالت طلب تقریباٌ 48 درصد، مجلس شورای اسلامی نزدیک به 27 درصد و درصد محبوبیت و کارآمدی قوه قضائیه 5 درصد است؟! لذا ما هشدار می دهیم به دوستانی که مدام جلسات متعدد می گیرند و از آسیب شناسی جریانات و گروه های سیاسی می گویند و می نویسند و دغدغه افت محبوبیت طیف های خود را دارند متوجه باشند عملکرد برخی نیروهای موجود در سیستم قضایی سبب افت محبوبیت طیف مطبوع آنها است! و نه اظهار نظرهای عدالت طلبانه دغدغه مداران انقلاب اسلامی. لذا اصلی ترین مطالبه ما از مسئولان نظام اسلامی مربوط به قوه قضائیه در جهت تقویت و تصحیح شیوه های کنونی اداره آن قوه محترم است. قطعاً اگر قوای مقننه و مجریه وظایف خود را صورت ندهند، نشانه اتهام به سوی آنها نیز خواهد بود و سلسله جلسات و مطالبی در انتقاد از آنان در دستور کار قرار خواهد گرفت. انشاءا...

همچنین مسئولین قوه قضائیه را از فراکنی و برخورد فله ای ! با دانشجویان عدالتخواه و آرمان طلب با عناوینی چون « نشر اکاذیب» و « تشویش اذهان عمومی» و التهاب آفرینی در جامعه برحذر می داریم و یادآوری می کنیم برخوردهای اخیر مقامات قضایی استان که جزء موارد نادر بلکه یگانه پس از انقلاب اسلامی 57 بوده است، مایه بهت و حیرت فعالین سیاسی و آسیب جدی وجهه عمومی قوه قضائیه شده است و قطعاً مجمع فارغ از باند بازیهای سیاسی و سهم خواهی رایج در فضای مسموم خطی کشور و حرکت انفعالی مبتنی بر تاریخ های انتخاباتی! به وظایف و تکالیف خود به عنوان میراث داران انقلاب امام خمینی (ره)، ادامه خواهد داد و برخوردهای این چنینی تاثیری نخواهد داشت.

 

3- عمده مطالبات ما پس از روی دادن وقایع اخیر خصوصاٌ از مقامات قضایی استان، حضور در صحن علنی دانشگاه و پاسخگویی به سوالات متعدد دانشجویان در خصوص مفاسد اقتصادی و رانت های اقتصادی اطلاعاتی و پس از آن «کأن لم یکن» شدن پیگیری های قضایی اخیر در خصوص دانشجویان می باشد. لازم به ذکر است برنامه های مدون دانشجویان در آینده ادامه دارد و مسئولین قوه قضائیه باید متعهد به صبر و بردباری و پاسخگویی به مطالبات دانشجویان در هفته های آینده نیز باشد. نهایتاً عذرخواهی مسئولین دستگاه قضایی و برکنار شدن مقامات دخیل در این حرکت شتابزده، منفعلانه و وقیحانه قطعاً مد نظر ماست و تشکیل شورای تأمین و مطرح نمودن نقطه نظرات دانشجویان و حل مطلوب و سریع موانع اخیر در راه حرکت های انقلابی جنبش دانشجویی جزء وظایف سیستم اجرایی و قضایی استان می باشد و جزء مطالبات ما نخواهد بود.

 

4- انتظار عمومی ما از مقامات قضایی و کارگزاران نظام حمایت از پیگیری آرمانهای انقلاب اسلامی و اهداف محقق نشده آن پس از 27 سال و آسیب شناسی و مبارزه جهادی باآفات آن بوده است و برخوردهای اخیر اصلاً قابل توجیه نیست و در آینده نیز نخواهد بود. چنین برخوردهایی در حالتی که ما ظرفیت های حداقلی خود را تاکنون فعال نموده و ادامه ماجرا را پس از انتخابات مجلس هشتم موکول کرده بودیم تا در آن زمان ظرفیت حداکثری خود را فعال کنیم،علامت سوال جدی در ذهن قاطبه جریان دانشجویی انقلابی و متعهد که معتقد به نقد عالمانه و هوشمندانه حاکمان و نه نقد حاکمیت هستند، ایجاد نموده و ما را مصمم تر ساخته است. تذکر جدی ما به مقامات محترم، رعایت شئون دانشگاهیان و عدم انتظار حرکت های مصلحت طلبانه سست و عملگرایانه لیبرال از آنان می باشد.

 

5- مجمع دانشجویی مطالبه آرمانهای انقلاب در عین انتقاد و مطالبه اهداف و پیگیری مفاسد و آسیب شناسی فضای عمومی کشور، اعلام می دارد با حضور دولت عدالتخواه در راس سیستم اجرایی کشور ، وضع رو به جلو و مثبت تر شده است و ما با پیروی از فرامین و بیانات مقام معظم رهبری ( مدظله)، دکتر احمدی نژاد را با انتقاد اصلاحی ، یاری خواهیم ساخت و از ایشان خواستاریم در مواضع عدالتخواهانه خود که نور امید جدیدی در این فضا ایجاد کرده است پافشاری نموده و به اهم مصالح، خطاکاری دشمنان داخلی انقلاب که گرگ در لباس میشند نپوشانده و به قوت به مسیر خود ادامه دهند .  ان شاءا...

 

والسلام علی من اتبع الهدی

 



لیست کل یادداشت های این وبلاگ